loading...
فروشگاه اینترنتی دستگاه حجم دهنده لب
خرید ارزان ومطمئن دستگاه حجم دهنده لب بازدید : 58 سه شنبه 05 فروردین 1393 نظرات (0)

سالمندان بايد براي پيشگيري از وقوع هر اتفاقي، يک ماه پيش از سفر، با پزشک خود مشورت كنند و از رفتن به سفرهاي طولاني‌مدت بپرهيزند. پس اگر مي‌خواهيد سفر خوبي پيش رو داشته باشيد اين نكته‌ها را به خاطر بسپاريد.


قبل از سفر حتما داروهاي مورد نياز خود را برداريد.

کرم‌هاي ضدآفتاب و ضدحشرات را فراموش نکنيد.

مواد شوينده مناسب با خود ببريد. استفاده از صابون‌هايي كه در دستشويي‌هاي مراکز عمومي وجود دارد نه‌تنها عامل رفع آلودگي‌ نيست، بلکه خود وسيله‌ انتقال انواع قارچ‌ها، ويروس‌ها و ميکروب‌ها هستند و بهتر است در چنين محيط‌هايي از صابون مايع تميز و مطمئن استفاه شود. پيشنهاد ما همراه داشتن صابون‌هاي کاغذي يا معمولي است.

اگر ناراحتي قلبي داريد و وضعيت شما چندان مساعد نيست، بهتر است سفر نرويد اما اگر وضعيت مشخص و ثابتي داريد، رفتن به سفر مانعي ندارد. در صورتي که دچار نارسايي قلبي، يا پرفشاري خون هستيد يا به تازگي سكته كرده‌ايد، نبايد با هواپيما سفر كنيد.

توجه داشته باشيد کاهش آب بدن و گرمازدگي، مي‌تواند باعث افزايش ضربان قلب و سرما باعث افزايش فشارخون شود. به همين دليل سفر به مکان‌هاي بسيار گرم يا سرد توصيه نمي‌شود. لازم است يک ماه قبل از سفر با پزشک خود مشورت و در مورد مکان سفر با او صحبت کنيد. اگر نياز باشد، پزشک آزمايش‌هايي را تجويز مي‌کند و سلامت قلب شما را مي‌سنجد.

اگر دچار احساس درد در قفسه سينه شديد، رانندگي را متوقف كنيد و هرگز خودتان پشت فرمان ننشينيد.

هرگز بيش از حد مجاز تلاش نکنيد، زياد راه نرويد و بيش‌ازحد فعاليت‌هاي ورزشي انجام ندهيد.

با آب زير 20 درجه دوش نگيريد و براي مدت‌طولاني هم در معرض آفتاب نمانيد. پرخوري هم نكنيد.

اگر با اتومبيل سفر مي‌کنيد، هر 2 ساعت يک بار توقف کنيد.

در شب هرگز رانندگي نكنيد.

اگر با هواپيما سفر مي‌کنيد، کيف داروهايتان را همراه خود داشته باشيد و هرازچندگاهي راه برويد.

از داروهاي خواب‌آور استفاده نكنيد.

اگر دچار هر مشکلي شديد، حتما به پزشک مراجعه کنيد و تمام مسائل را با او در ميان بگذاريد.

هواي پاهايتان را داشته باشيد. براي جلوگيري از لخته‌شدن خون در رگ‌هاي پايتان، هنگامي که روي صندلي قطار، هواپيما يا اتوبوس نشسته‌ايد، پاهايتان را بکشيد و گاهي آنها را دراز کنيد. در طول مسافرت درون قطار اتوبوس يا هواپيما و در سفرهاي طولاني، کمي راه برويد. البته به شرط اينکه مسير صاف باشد و امکان زمين خوردن شما حين تکان‌هاي وسيله نقليه وجود نداشته باشد.

اگر به بيماري ديابت مبتلا هستيد، فرقي نمي‌کند ديابت نوع 1 باشد يا 2، تنها در شرايطي امکان سفر وجود دارد که مشکل شما ثبات پيدا کرده باشد، حتي در اين شرايط ابتدا با پزشک خود مشورت و اطلاعات لازم را دريافت کنيد. پزشک مطمئنا اطلاعاتي در مورد زمان و ساعت تزريق، نحوه مراقبت از پاها و وسيله نقليه مناسب، نوع تغذيه و فعاليت‌هاي فيزيکي در اختيارتان خواهد گذاشت.

در صورتي که مدت‌هاست به ديابت مبتلا هستيد، ممکن است پاهايتان خيلي به درد حساس نباشد و کوچک‌ترين زخمي، باعث عفونت آن شود.

طي سفر کفش مناسبي پا و ناخن‌هايتان را کوتاه کنيد تا دچار عفونت قارچي نشويد. احتمال عفونت با پوشيدن صندل‌هاي پلاستيکي بيشتر مي‌شود. کفش نو هم تهيه نکنيد چون احتمال اينكه طي سفر به پاي شما آسيب بزند، زياد است.

پابرهنه کنار دريا يا روي شن‌ها راه نرويد به‌خصوص اگر شن‌ها گرم بودند.

منبع: WebMD

دكتر خسرو صادق‌نيت فلوشيپ خواب

شب‌ها خوابتان نمي‌برد؟ شام سبک بخوريد!

يكي از مشکلات سالمندان حين سفر نارضايتي آنها از بي‌خوابي‌هاي شبانه و نداشتن يک خواب راحت است که گاهي با رعايت چند نکته ساده اين مساله برطرف مي‌شود. اگر جزو سالمنداني هستيد که خواب شبانه راحتي ندارند، از چرت‌زدن‌هاي روزانه بپرهيزيد. دوش گرفتن با آب گرم قبل از خواب هم تا حد زيادي خواب شبانه را راحت و لذت‌بخش مي‌کند. خوردن شام سبک، ننوشيدن چاي و قهوه بعد از غذا و نوشيدن يک ليوان شير گرم قبل از خواب نيز مي‌تواند خواب راحتي را براي شما به ارمغان بياورد. درضمن به هيچ‌وجه بدون مشورت با پزشک از داروهاي خواب‌آور استفاده نکنيد، چراکه مصرف بدون نسخه اين داروها، باعث بر هم زدن متابوليسم و نظم خوابتان مي‌شود.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
دستگاه حجم دهنده لب
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 38
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 15
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 30
  • باردید دیروز : 14
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 64
  • بازدید ماه : 156
  • بازدید سال : 903
  • بازدید کلی : 4,982